Ett steg i rätt riktning

Jag har nu hittat ett sätt för min stackars upprorsmage att kanske hålla sig hyfsat lugn. Egentligen har jag ju vetat om det läääänge, bara inte velat slopa vissa saker från min kost, men nu orkade jag inte ha det så här nå mer så då bestämde jag mig, och fy fan va skön min mage har blivit!!!

Sen har ju den här kosten inte bara med magen att göra, utan även vikten. Jag kan inte fatta att jag har gått upp så mycket i vikt som jag har och det är något som jag inte alls trivs med. Kläderna jag hade som var pösiga sitter nu tajt, och hur jävla kul är det !?
För 4-5 år sedan vägde jag 57 och nu väger jag mellan 65 och 67 någonstans. Det är ju för fan 10 kg!!!
Nu var ju 57 lite för lite, men jag väger gärna mellan 60-63.

Nä fan. Det är uppryckning som gäller. Mitt problem är ju att jag inte har så bra karaktär och disiplin. Tankar som "men jag tar det sen" Eller "ammen det får vänta tills morgon i stället" Är snarare ett faktum än en avvikelse. Men jag har hittat motivation och jag vet exakt vad jag ska göra när jag tänker på att slippa undan träningen och promenaderna.
Ställa mig framför spegeln och fråga mig själv om det är så jag vill vara. Och nej tack. Jag vill inte plåga min kropp och ha dålig rygg och dålig kondition.. det kan jag få nog av när jag är pensionär. Nu är jag 25 år gammal (snart) Och då vill jag känna mig som det oxå.

Så. Efter att ha hållit på nu i över en vecka, så är min mage perfekt, jag känner mig pigg, sover betydligt mycket bättre och vikten vet jag inte.. men det märker jag väl av på kläderna om några månader? (hoppas)

Dock måste jag erkänna att jag har fuskat lite. Jag drack öl igår och i förrgår åt jag pastagratäng
(vilket jag kände av som fan i magen, pastagratäng blir det inte ofta hädan efter)

Nu är jag pepp!!



Tjoflöjt!


*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0