"Du borde vara större"

Igår var en kul dag. Först lunch med mamman, sen FK, Sen dejt med Fanny och Pippi (fick se värdlens sötast hund) sen middag med Snusbon och sen besök av Samuel och Anna och därmed spel, skratt och surr.. Med andra ord: Perfekt.

Då har man glidit in i vecka 40 och avverkat den första dagen på den förhoppningsvis sista veckan. Med andra ord är det 5 dagar kvar till beräknad förlossning. Och vem kan längta mer än jag?

Måste dock tillägga, att jag kommer sakna att vara gravid trots att det ibland är ett hellvete. Jag trivs med att känna livet i min mage, se hur den (vad jag tror, det ser precis ut som det) tränar på att andas, hur den hickar och försöker sträcka på benen. Men jag längtar även efter att få ha min kropp för mig själv. Kunna ta på mig sockarna utan att det känns som ett träningspass.

NEJ jag är inte liten, JA jag har gått upp mycket i vikt (över 20 kilo) - På HELA kroppen... Det kanske inte syns för er (tråkigt) Men det känns för mig, och jag kan inte ens ha mina "gravid-kläder" längre för att de blivit för små och för tajta -Nej inte bara över magen, Över låren, armarna, rumpan... trots att jag köpte en storlek för stor när jag köpte dem.

Alla verkar ha någon bekant som var mycket större än mig..
"..Hon blev jätte stor... alla dina kilon har lagt sig enbart på magen... men din mage borde vara större" - Okej? Varför behöver den vara större? Jag tycker att den är nog stor och jag Hat-Älskar den. Jag är stolt över den och tycker på något sätt att den är vacker trots bristningar och åderbrock.. för det som lever där inne är ovärdeligt, det är mitt guld.

Jae.. det är väl trevligt att jag inte ser fet ut i folks ögon, men samtidigt så känns det konstigt att folk har uppfattat mig så här stor jämt (?)
Antagligen beror det på att jag lagt på mig över hela kroppen, så det har lixom fallit propotionerligt, eller så har jag helt enkelt alltid uppfattats som överviktig. Inget jag kan spekulera i egentligen.

Vecka 40 (39+0)






KOM IHÅG!

Det här inlägget är INTE riktat mot någon, och inget illa menat mot någon heller. Jag ttor att alla säger exakt samma sak. "Att jag borde vara större" Så ta inte illa vid er nu.

Jag ser ut som jag ser ut, och om nu alla andra var större än mig så får de vara så, jag har ingen lust att gå upp mer i vikt för att folk ska tycka att jag är "stor nog".


Hoppas ni sover gott där ute, Det gör inte jag... som vanligt :)



Och just ja. Gott Nytt År!

*


Kommentarer
Postat av: malin

jag tycker du är jättefin Liv, det är vackert med gravida kvinnor..=) jag längtar efter din bäbis jättemycket och är väldigt spänd att se vem som gömmer sig där inne..=) kram

2009-12-31 @ 10:00:26
URL: http://zazzy84.blogg.se/
Postat av: Fanny

Man ser ju inte att du lagt på dig någon annan stans förutom på magen för det är ju den som putar ut! Du är jätte fin Livo, du har utstrålningen ;)

2009-12-31 @ 13:09:39
Postat av: Pippi

Ja du är jättefin!! men shit, när du klär av dig ser du större ut!!! dina svarta kläder har dolt en del! =)

2009-12-31 @ 13:23:18
Postat av: Johanna

Haha ja man lär nog få höra både det ena och det andra innan man är färdig med det här. Men det är inget att bry sig om :) Huvudsaken man själv känner att det känns bra. Och det är klart du ska vara stolt över den! Du är jättefin :) Ha en underbar nyårsafton så hoppas vi att eran lilla vill titta ut snart. puss!!

2009-12-31 @ 13:47:27
Postat av: Mother, Married & Twenty

Det är ju så olika sånt där. Jg var inte heller särskilt stor när jag var gravid, barnet låg långt in och då blev det mindre utanför så att säga. Folk älskar verkligen att jämföra när det kommer till kroppar och särskilt graviditeter. Ta inte åt dig.



kram

2009-12-31 @ 17:34:31
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Livan

Va gulliga ni är allihopa!



Johanna: Jo man vänjer sig lite med att människor jämt kommenterar ens kropp, lite ovanligt.. men va fan det är ju så.. man förändras ju en hel del när man är preggo och ALLT blir ju plötsligt väldigt... fysiskt.



Det är ändå kul att kvinno-kroppen för en gångs skull tas för vad den är, vad den är till för osv.. Inte bara för något som ska vara sexigt osv. Det är fint:)

2010-01-01 @ 06:57:09
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Stina

Ohhh vilken fin mage du har =)

Postat av: Emma

du är jättefin och har en underbar mage =)

2010-01-03 @ 13:40:53
URL: http://emmalajnens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0