En Pippi har flygit hem lagom till en färdigbakad bulle

Tre och en halv timme i sträck har jag fått sova i natt innan jag vaknade och var tvungen att gå på toa. Ovanligt länge. Fy vad jag längtar efter att få sova på natten. Människor säger att man inte får sova när man har en nykläckt unge, men det kan faktiskt inte bli värre än vad det är nu. Nåväl, det är inte så mycket att göra, jag försöker njuta av att jag kan vara med mig själv och göra lite vad jag vill trots att jag är dyngtrött.

Senare idag när affärerna har öppnat ska jag kila iväg till Coop och köpa kardemumma. Jag saknar den kryddan här hemma och den är en av ingredienserna till en drink som jag kan just för sömnen. Jag har gett den till andra som har haft problem med sömnen pga stress- eller ångestbesvär men jag har själv aldrig testat den eftersom det inte har varit av den anledning jag har sovit dåligt (det har ju varit ryggen & toabesök) och de säger alla att den funkar toppen. "Otroligt lugnande" "sover nu förtiden som en stock".

Nu när jag insett att jag ALDRIG kan somna om på minst 2 timmar efter ett toalettbesök så tänker jag att jag kanske skulle prova om det går på mig med. Jag har ju mitt lugnande te och oljor, men det är inte kul varje natt att ställa sig vid spisen och koka teet eller göra massagen. För trots att jag inte kan somna om så är jag ju jätte trött.


I natt ringde Pippi och ville ta en fika idag. Hon är alltså hemma i stan igen. Tråkigt på ett vis men roligt på ett annat, jag får ju krama om henne och hon får äta lakrits och dricka julmust :)

Idag är min bebis förövrigt färdigbakad där inne i magen så nu är den faktiskt välkommen om den promt skulle vilja. Nu är det bara lite finslip och möjlightvis lite separationsångest kvar. Men ni behöver inte bli hetsiga nu, för jag är ganska övertygad om att den kommer i januari och förmodligen efter beräknat datum.

Men 20 dagar kvar till det beräknade datumet 5 januari känns inte alls långt borta, trots att tiden har börjat gå sakta igen, för som sagt jag försöker njuta så mycket som möjligt av att jag kan vara själv. Men längtan tar så klart över ganska ofta.




*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0