Olika åsikter förgyller ens tillvaro :D

Igår var det en sån där "jätte-gravid-dag" -Förvärkar, hjärtklappning och hjärtflimmer HELA  tiden. Jobbigt som tusan, men jag hade i alla fall roligt.
Först på morgonen var vi hos bm och kollade allt. Fick dock ta ett blodprov pga hjärtflimmrerna jag har hela tiden, det kan tydligen ha med ämnesomsättningen att göra (?) men det gick bra trots tillfällig ångest. Då får vi se sen vad provsvaren säger.

Sen drog Jag, Robin, Patrik och Elin upp till IKEA för att shoppa lite och i bilen hamnade vi i en diskussion om träning....
Patrik tyckte att en halvtimmes träning i spåret (skidor) på maxpuls ger mer konditionsmässigt än en hel dag med skidorna på isen där pulsen ligger på kanske 40-65% av maxpulsen (vilket jag och Elin hävdade var bättre för konditionen och träningen och fettförbränningen).

Envisa som vi alla är (och vill ha rätt.. haha) så gav sig ingen. Så vi fick helt enkelt bestämma oss för att lägga ner så att vi nte börjar bråka och bestämde att vi skulle skicka ett sms till 118118 och fråga vad de ansåg om vårat problem.

"Om elin är ute och söndagsåker en hel dag och patrik poweråker i ett spår i en halvtimma vem får då bäst kontition?"

Svaret kom och alla blev tysta av spänning

"Hej, vi tror att Elin får bäst kondition eftersom hon tränar lugnt över en längre period. Tränar man hårt under en kortare period bygger man mer muskler eller "formtoppar". För en långsiktig träning tjänar man mer på långa lugna pass. /hälsningar 118118 SMS"

Vilken vinst! Jag och elin gjorde high five

Men patrik sa. Understryk att de sa "vi tror.."


Det var en mycket trevlig dag :D



*

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha va roligt att ni smsade dit =)

Jag skulle nog hålla med er oxå!!

2009-12-08 @ 10:03:19
URL: http://emmalajnens.blogg.se/
Postat av: patrik

hahaha ni FATTAR absolut ingenting ;-P

2009-12-08 @ 18:01:15
Postat av: patrik

mej ger inte söndags åkning ett skit än ev ett par kilos viktnedgång på sin höjd. det jag menar med kondition är ju uthållighet.. t ex vid en innebandy match? mitt jobb är jämförbart med söndags åkning på isen.. är ni med? det gör inte att jag orkar mer på planen.. ;-P

2009-12-08 @ 18:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0