Världens längsta tisdag

En klagovisa

Hur länge ska det vara tisdag egentligen, det känns som att jag har haft tisdag i en vecka.. minst!
Ändå har jag vilat nu på dagen i 3 timmar och då borde det ju kännas som att tiden har rusat iväg, men nejdå, det känns fortfarande som att den här tisdagen aldrig tar slut.

Trots att jag vilat nu på dagen så är jag trött som en valross. Jag vilade enkomt för att jag skulle orka städa lite, vi får nämligen besök i kväll så det hade varit kul om läggan inte ser ut som nu i alla fall. -Saker överallt!
Men som jag känner nu så orkar jag inte ens bädda sängen. Måste dessutom duscha, min favorit sysselsättning, och till och med det känns jobbigt.

Trött, mensvärk, ont i magen, ont i ryggen, tung i huvudet, sammandragningar från helvetet.. ja fy fan, också ska väl ungen få för sig att komma försent dessutom.

Tacka vet jag våra tisdagar förr i tiden. Varje tisdag festade vi hemma hos världens bästa Pau, vi kallade det tisdagsmöten. Det blev oftast galna fester. Vi lekte, dansade, spelade och sjöng... Vi var unga, obrydda och hade noll ansvar. Det var tider det.

Nä fan. Nu måste jag fan rycka upp mig. Duscha, bädda sängen och laga någon nyttig mat som jag kan pilla i mig så jag får lite energi.. det får duga. Hinner jag allt detta på en timme?



*

Kommentarer
Postat av: Linda

Asså Liv, mensvärk, är inte det typ.. omöjligt? ;)

2009-12-29 @ 22:09:41
URL: http://liiindur.blogg.se/
Postat av: Johanna

Låter verkligen som att det börjar närma sig nu, man brukar väl vara ogrundligt trött ett tag innan. För att man ska vila upp sig och så. Å vad jag hoppas att det blir av snart! :)

2009-12-30 @ 00:01:08
Postat av: Livan

Linda: Haha, jo det klart att det är omöjligt, men det är precis den känslan jag har..



Johanna: Jasså, är det så? Ja jag hoppas att den kommer SNART, men gärna efter nyår. Nu för tiden är jag nämligen totalt ingen-såsig.. Fast egentligen mår jag ju bra jämfört med många andra så jag ska väl inte klaga.. men jag gör det ändå.

2009-12-30 @ 14:41:50
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jo jag har hört att det är så, och jag tycker det låter ganska logiskt. Jag tycker du får klaga hur mycket du vill :) det får man när man är gravid! puss på dig.

2009-12-30 @ 22:09:18
Postat av: Livan

Haha, tur man har den fördelen när man är ett preggo :)

2009-12-31 @ 06:00:13
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0