Lek.. Är ni med?!

Jag vann på gissningsleken på Malins blogg så nu är det min tur att vara lekledare tills någon annan gissar rätt på min.

Det går till på detta vis.
Det går ut på att jag väljer ett rum i min lägenhet, och i det rummet ska jag välja en sak (en sak som alla vet vad det är förnågonting) men jag får inte säga vad det är för någonting utan bara beskriva runt om kring den saken, hur den ser ut osv. Den som gissar rätt får i sin ordning beskriva något i dennas hem. Jag talar om vad det rätta svaret är och länkar till dennas blogg.

Alla med?

Då kör vi.

Okej, Jag befinner mig i vardagsrummet. Den här saken har "fyra armar och en pungkula". Det finns olika modeller av den här men just min är gjord av plåt, trä och "pungkulan" av glas. Det hänger våt "trådar" på varsin sida av "pungkulan" som reglerar effekten av den här saken.

låter det konstigt?
Prova gissa... du kan ha rätt :)

*

Kommentarer
Postat av: malin

pungkula?? whaat nu hänger jag inte med, detta gjorde mig förbryllad. hmmm

2009-02-17 @ 15:02:53
URL: http://zazzy84.blogg.se/
Postat av: fanny

VATTENPIPA!!?? :D

2009-02-17 @ 18:17:52
URL: http://colorcreamblogg.se
Postat av: Livan

Njea. Inte det.

Den hänger lixom i taket...

2009-02-17 @ 23:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0