Bilbingo + nattlig dagbok

Då har man varit på Bilbingo 2 dagar i rad med jobbet och inte fan blir det någon vinst inte. Oturen verkar förfölja mig när det gäller spel. Träffade en gammal bekant på bilbingot, Jessica, det var roligt att se henne för det känns som typ hundra år sen! Lika snygg som vanligt var hon och hon bar på vinnar glöden så jag undrar om hon vann något. Hon har ju haft turen att vinna 15.000 där en gång.

Sitter för andra natten i rad och lyssnar på musik som Ani DiFranco-you had time och Anna ternheim-My secret och fångar minnen från en tid som nästan blivit bortglömd i mitt straighta liv med manlig sambo, insatslägenhet och ett barn på väg. En tid i mitt liv som var fruktansvärt rolig men också otroligt svår. Jag har inte alls glömt, jag har bara funnit lycka.



Jag kan med gott samvete erkänna att jag ibland kan sakna den tiden i mitt liv då jag upptäkte och kom ut med att jag är bisexuell. Det hände så mycket, var så kaosartat men samtidigt lärde jag känna en del av mig själv som jag inte vågat lära känna tidigare.

I verkliga livet skulle jag aldrig byta bort det jag har nu men jag kan minnas tillbaka och le och vara glad över vad jag faktiskt fick vara med om, och vad jag ÄR med om. För trots att jag inte lever med en kvinna idag så är jag ändå fortfarande bisexuell, samma person med samma värderingar och ibland när jag får höra mindre roliga saker om oss onormala människor som har någon slags sjukdom förstår jag idag att det handlar om rädsla och okunskap och jag kan vara stolt för den jag är!




Tack för det. Nu ska jag gå och lägga mig i sängen.
Stå på er.


Tjiing!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad fint skrivet :) Och jag är så glad att du funnit lycka, samtidigt som du kan se tillbaka på det som varit och le. Det är ju precis så det ska vara. Vi ses till helgen! puss

2009-07-21 @ 06:18:03
Postat av: Livan

Ja det är underbart. Känns så rätt när det är somd et är nu :)

Ja det gör vi. Puss puss

2009-07-22 @ 17:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0