Larvigt middags besök

Ja, man kan väl säga att rubriken säger det mesta, men jag får väl förtydliga lite :)

Färska råvaror ska man ha när man lagar soppa. Potatis, kål, purjolök och broccoli- soppa (brukar ha i spenat oxå, men mitt minne svek) stod på menyn idag. Så djävla gott! MEN när jag står och lagar mat som bäst, med min vän johanna i luren oxå så överraskas hon av ett tjut från andra sidan luren.
JAG som sitter där på andra sidan luren har nämligen fått tassarna på en grön (äckligt mjuk) larv som kröp omkring på min broccoli som jag höll på att skölja. (larvens förmodliga överlevnadsinstinkt slog väl in när jag börja ruska och skölja)

Det possitiva i det hela är ju att man kan vara säker på att man äter färsk mat.
Robin som hade hört dödstjutet kom nyfiket lufsandes till köket och tittade på mig med ett överraskat leende är han såg att jag hängde över diskhon och skrek LAAARV!

Larven överlevde, men fick ett frittfall på ca 5 meter, vi släppte nämligen ut den genom fönstret.

Här har ni en likadan.


Nåja. Nu blir det in till stan och ta en fika och spela biljard. Ha en fin kväll!


*

Kommentarer
Postat av: Linda

En trea, såå härligt det ska bli, kanske vi kan ta kaffet där, typ som inflyttningsfest?! Haha.

2009-07-08 @ 19:46:31
URL: http://liiindur.blogg.se/
Postat av: malin

haha Tina fick oxå en larv i sin mat, en sallad hon köpt o tog med på arons.. min son hittade den då tina ätit klart, yaak!! not nice.

2009-07-08 @ 21:00:22
URL: http://zazzy84.blogg.se/
Postat av: Linda

Imorgon får vi nyklarna, men då ska det tapetseras och sånt innan vi börjar kånka in några möbler, så nästa vecka någon gång! :)

2009-07-09 @ 16:07:34
URL: http://liiindur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0