Hormoner

När man är gravid och när man ammar så har man extremt mycket hormoner i kroppen vilket oftast resulterar i Pitta-obalans. Klassiska täcken på detta är exempelvis finnar, plitor, magkatarr, sura uppstötningar, halsbränna, humörsvängningar, rodnader och värmeböljor osv.

Själv har jag drabbats av båda megkatarr och plitor. Så nu har jag lagt om kosten. Jag försöker undvika allt som gör magen sur (banan är den värsta boven tro det eller ej!) och även röd mat. Jag försöker i stället äta mycket bitter mat. Det som räknas till bittert kan ofta vara Grön mat som exempelvis spenat och brockoli.. Ju grönare ju bättre! Men mycket annat också (ids inte skriva värsta långa listan). Något annat som är jäkligt effektivt är Gurkmeja och även Ghi.

Men vad man också kan göra är att man kan dricka te gjort på örterna: Fänkål, maskrosrot, kardborrerot, blodrot, lakritsrot och gullris.

Det teet kan man även badda huden med (där plitorna finns) det kan hjälpa till lite :)



(Ingefära är också en GULD-rot att göra till exempel te på, men det har jag väl tjatat sönder?)

Jag är ju så envis så jag vill inte äta en massa tabletter och använda en massa kemikalier. Man känner sig så mycket renare och sundare när man skippar skiten. Dessutom kan jag tycka att det är dags att vi människor börjar ta hand om oss istället för att bara gå till läkaren och få utskrivet en massa tabletter, som sen ändå i sin tur ger oss en rad olika biverkningar.



*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0