Babymat

Gjorde lite pureer idag medans ungen rivde stället.
Jag hade dock förberett och kokat upp allt igår så det var bara att mixa typ.

Gjorde tre portioner Potatis-röda linser-morot-tomat
Tre portioner Potatis-squash-broccoli
och fem portioner fruktpure Banan-päron-kiwi

Allt är så klart EKO. Och idag gjordes det på råvaror odlade i måttsund (extra fint) :)

Idag fick han käka den med röda linser och han älskade den. Potatis-squash-broccoli har han ätit i helgen i stugan ochså och den gillade han tokmycket också.

Han fick provsmaka fruktpuren bara för att jag skulle veta om jag skulle ta mer banan i eller ej.. men han tyyckte det var prima så då nöjde jag mig så.

Det är faktiskt himla kul att göra mat åt Ralf. Se vad han gillar och så. Sen gillar jag att veta EXAKT vad han äter.
Men det är ju barar sån jag är.


*

Kommentarer
Postat av: Sophie - ensamstående, ung tvillingmamma

Har du något tips på vegetarisk mat till barn runt sju månader? Jag har så himla svårt att veta vad jag ska ge dem nu när de har vant sig vid rotfrukter, broccoli och gröt. Jag har tänkt ge dem fisk, men ingen annan form av kött. Igår köpte jag gröna linsen men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. Tips? :)

Bra blogg!

2011-10-24 @ 11:41:52
URL: http://round-and-round.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0