Det lilla monstret

Nu när Robin har varit hemma i fyra dagar med oss så har jag verkligen glömt hur påfrestande Ralf är just nu. Men helt plötsligt så slog det mig.. JAG MINNS.

Han är ju naturligtvis den underbaraste personen i världen. Och jag är så otroligt glad över att jag har fått en unge som älskar livet, vill utforska, undersöka och lära sig. Men ibland blir det lite väl mycket av det goda (om jag uttrycker mig så).

UNGEN VILL ALDRIG SOVA.

Han är övertrött - gnällig, otålig, omöjlig, hettsig Och bara total-vägrar att sova. Står upp i spjälsängen och försöker klättra ur. Kryper runt, rullar, klättrar på mig, står mot mig, skriker.. och efter att jag lagt ner honom x antal gånger, försökt lugna honom genom att stryka honom över ryggen och huvudet, gett honom välling, ammat 5 gånger, sjungit 4 olika godnatt sånger 1000 gånger om så somnar ungen... en timma senare.

Och nej. Jag lägger han inte innan han blir trött. Han är redan trött när vi går till sängen OCH har till och med försökt varva ner innan + käkat kvällsgröten.

Detta gäller även på dagen. NU sover han i min famn och jag ska bära honom till sängen och hoppas att han sover åtminståne en timma (han vaknade 6 i morse och har inte vilat sen dess).

Men fy fan va jag älskar monstret!

*

Kommentarer
Postat av: Pippi

Haha, fullt ös, det är bara att kämpa på :)

2010-08-17 @ 22:14:16
URL: http://mirada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0