Detox start

På Onsdag börjar Jag och Robin som sagt med en en Detox.
Den varar helst i en månad. Det tar en månad att avgifta kroppen helt (minst).

(skrev om den här)

Som sagt så kommer vi att leva av detta:

Rotfrukter
Grönsaker
Bär
Nötter
Frön
Svamp
Groddar
Örter
Ägg
Feta-ost.
Eftersom jag ammar så kommer vi även äte lite baljväxter (Vanligtvis ska man inte det)

Alltså inget socker, salt, frukt, kaffe, te (förutom örtte), inget som är inlagt, ingen ost, inga övriga mjölkprodukter, inga snabba kolhydrater (ris, pasta, potatis etc), ingen tobak, alkohol, kakor, saft, läsk.. ja ni har fattat.

Detta ska vi alltså hålla på med i två veckor. Efter två veckor ska vi införa frukt och baljväxter Och möjligtvis Quinoa (ska kolla upp det) Sen kommer vi hålla på så i 2 veckor med det också. Efter denna månaden så börjar man sakta men säkert att införa det man vill ska finnas i sin kost.

INTRESSANT! Hur kommer detta att gå. Fixar vi det eller inte? DET är den stora frågan.

Men jag är otroligt taggad inför detta. Och jag hoppas verkligen att det går vägen. (och givetvis att jag rasar i vikt) Men jag tycker att miknst en vecka borde vi klara.

Det viktiga för att lyckas, tror jag, är att laga mat. Hålla på och dricka smoothies hela dagarna och käka sallad det funkar inte. Inte för oss i alla fall. Nä. Tillagad varm och varierad mat är det som gäller :)

Var berädda, jag kommer säkert tjata sönder er.

(och precis som alla andra tjockisar så planerar jag och Robin att avsluta vårat onyttiga liv med det onyttigaste vi vet: Pizza på tisdag och potatisgratäng på måndag. Men säg inget till nån.)


*

Kommentarer
Postat av: Linda

Lycka till! :)

2010-08-29 @ 22:39:30
URL: http://liiindur.blogg.se/
Postat av: Pippi

Klart ni kommer klara det..! lycka till :)

och massor av kramar!! saknar dig!

2010-08-30 @ 21:27:37
URL: http://mirada.blogg.se/
Postat av: Livan

Tack så mycket båda två. Jag kommer att kämpa på och jag kommer att uppdatera hela tiden (tjata) hur det går och så. Puss och tack för uppmuntran. Ni får hejja på oss :)

2010-08-30 @ 23:26:10
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0