Barn-Kläder

Nu förljer ett långt och kärt inlägg om Ralfs kläder :)
Detta som typ alla tycker är såå töntigt och oviktigt. Tyvärr så gillar jag snygga kläder så jag älskar det.. Låt mig vara lite gay där! Vi har alla våra sidor.
Dessutom så handlar vi inte mer än vad vi har råd med, Vi handlar inte bara märkeskläder - men det vi tycker är snyggt, Vi sätter undan hans barnbidrag varje månad OCH lägger in 200 spän på hans JAK-konto varje månad. Tar inte ut särskillt mycket föräldra-pening och har egna sparkonton. Vi lägger pengar på oss själva och mår bra.
Så nä.. vi tänker faktiskt också - trots att vissa kanske inte tror det.


När det gäller Ralfs kläder så handlar vi lite då och då. Ofta försöker vi handla på REA men inte alltid. Vi kan lixom inte hålla händerna i styr ibland. Och efter att vi fått höra av div. kompisar att det de små liven skitar ner sina kläder på noll tid från och med stl 74 typ, så tänker vi att det är ingen ide att snåla. (dessutom är ju Ralf så rörlig redan...)

Köper man dessutom slitstarka kläder så kan man ju spara vissa till kommande syskon :) Därmed Tjänar man ju på det.
(där går ju Molo fet-bort! De blir ju för fan noppiga på en gång. Tacka vet jag kläder med kvalité.. Fast vi har köpt något Molo plagg ändå, men vi är ju i alla fall medvetna om att det egentligen är  Skit-kläder)

Eftersom vi inte heller har tvättmaskin i lägenheten som det är nu så kan det vara bra att ha en del kläder. Vi kommer aldrig idas tvätta i tvättstugan mer än en gång i veckan (!)

Och jag med mitt glada shoppinghumör har inget emot det heller. Faktum är att jag tycker att det är extremt kul.

Den här sommaren har vi bland annat köpt detta i storlek 74 och 80



Bodyn med ugglor på och den lila-randiga koftan har han redan invigt. Lite stort men Mycket fint!!

Nu när Ralf har haft sorlek 68 så länge så läääängtar jag till han börjar använda storlek 74, Han har så extremt fina kläder i den sorleken. Allt är verkligen Jättefint. (ja, i storlek 80 börjar det oxå ta sig)

Det finns ju så mycket som kostar hela tiden så då är det bra att köpa kläder lite då och då. Och som första-gångs föräldrar så vet vi ju inte riktigt vad som väntar, så då är det lika att försöka vara steget för med något i alla fall :)

Favoriterna bland Märken och affärer är

Lindex
Kaphal
Polarn o pyret
Katvig
Villervalla
DUNS
Ej sikke lej
Hollys
Sobea
Ida T
Molo ibland

Kanske har jag glömt något?


-

För övrigt vad gäller kläder så gillar vi när de är färgstarka. Och många olika färger vill vi ha. Vi ogillar även att visa färger tillhör olika kön. Det är sorgligt!
Vi klär Ralf i Alla färger.. Nä nu ljög jag - inte beige.

Men det har ni kanske redan fattat att vi tycker...


*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0