Man gör det som passar en själv bäst

Maträtterna jag gjorde till Ralf blev succé. Han älskar båda rätterna. Kul som fan. Mellanmålen klarar han dock inte av att äta än, det är för mycket bitar i dem så han får kväljningar. Men snart så.

I morse när jag klev upp så hade Robin gjort en ny blandning med frukt-puré (4 portioner) med
Banan-päron-nektarin

Den var god, och det tyckte även Ralf :)


Jag pratade med en bekant angående att göra mat själv. Och hon mådde lite dåligt över att hon inte kunde göra maten själv till deras son. De har nämligen egen brunn och barn under 1 år ska inte få i sig av det vattnet, så ska hon laga egen mat åt han så måste hon köpa vatten för att koka maten i.

Men jag sa det åt henne. Nu för tiden så finns det ju ändå så bra mat att köpa i affären så jag tycker inte att man ska känna sig dålig för det. Alla gör ju så som passar dem bäst. Det är inget mer med det.

Man kan inte göra allt här i världen.


*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0