Ralfs utslag

Sen Ralf var ungefär 2 månader så har han dragits med utslag. Jag har pratat med vår barnmorska x antal gånger om dem men hon säger att inte inte finns någop att göra "vissa barn har så, och plötsligt försvinner det". Jag har frågat om det kan vara någon allergi eller till och med allergi mot katterna, eftersom ALLA på min mammas sida har katt-allergi. Men hon säger att bebisar inte kan ha allergi.

I förrgår fick jag höra av en vän som varit hos en barnläkare att han har sagt att JUST allergi (förutom mot mat) visar sig just på huden - Som utslag. Så nu sitter jag här och väntar på att VC ska ringa upp så jag får boka tid med en barnläkare. Det är ju trots allt gratis och därmed skadar det ju inte att i alla fall kolla.

För som det är i nu läget så smörjer vi som galningar med hydrokortison (vilket känns för äckligt) men utslagen kommer ändå, och han får stora köttsår.

Jag hoppas verkligen att läkaren kan hjälpa oss.

*

Kommentarer
Postat av: Johannas kompis Ellen

Hej



Jag brukar läsa din blogg ibland min Alice har oxå eksem, nu vet ja inte vad doktorn sa till er men jag rekomenderar att du provar smörja med propyless som är mjukgörande de kan du smörja med flera gånger om dagen som komplement till kortisonet. Hoppas Ralfs utslag blivit bättre, jag tror visst att barn kan vara alergiska mot djur för Alice utslag blossade upp när vi varit hos en kompis som har djur

2010-08-29 @ 18:55:11
Postat av: Livan

Tack för tipset.

Ja, det blir spännande att se vad doktorn säger när vi kommer dit. Min barnmorska sa att vi kund komma den 9/11 Men hon ville se det först. (Kontrollfreak)..



Ja, det blir tråkigt om han är allergisk, men samtidigt skönt. Men vi vill ju helst inte ge bort våra katter.. eller ännu värre.. avliva dem.

2010-08-29 @ 19:05:37
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0