Man måste bara ta ett djupt andetag och känna lugnet

Ni vet när det känns som att allt i livet bara går emot en?

Så kände jag det nyss.
Här har jag suttit hela förmiddagen och bokat och ombokat saker så att det ska passa och fungera också ringer Robin och berättar (en egentligen bra nyhet) en sak så att allt blir förstört. Nu får jag avboka marma-behandlingen på måndag, boka om BVC och avboka mäklaren.

För en stund så kände jag att allt var emot mig, att jag alltid kommer i sista hand och att jag aldrig kommer få ett eget liv igen. (Buhuu, Stackars mig!)

Men så händer 3 bra saker precis efter varann.
* Ralf kryper upp på mig och kramar mig
* Fanny ringer och berättar en glad nyhet
* Henrik berättar om festivalen de har anordnat i morgon och övertalar mig att komma

Livet är allt bra. Det är precis som det ska, Det löser sig, och allt sker när det är till för att ske.


/positiviteten själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0