Röstdags. Och inte går ni väl på SDs smörja?!

Igår damp röstkorten ner i brevlådan och jag belv påmind om hur mycket jag längtar efter en ny regering. Röd-grön Givetvis!

Jag tänker även mycket på hur det kommer se ut. Hur kommer det gå för sverigedemokraterna? Det är ju ändå lite skrämmande att på facebook, när jag röstade där, fick SD 18% av rösterna.
Asså allvarligt! What the fuck is that!?

Sen måste jag bara få säga hur mycket det stör mig att inga partier går in i debatt med SD. För alla vet vi ju att det som inte är tillåtet blir lite spännande. Så att inga partier går in i debatt med dem ger ju endast SD reklam. Alltså SDs vinst.

Dessutom så är det ju så att de påståenden och frågor som SD har inte blir bemötta, vilket i sin tur känns väldigt dåligt. För om människor bara för höra Deras verson av verkligheten så är det lätt att hålla med. Men om de andra partierna hade gått in i debatt så hade de kunnat säga "Ja, det är ett problem, men det är inte rätt sätt att lösa det på." "Det vi måste göra är .... " "Den viktiga frågan är ..."- Till exepel.

(Det var även någon som sa "är du tyst så håller du med")

För hur det än är så verkar ju många av de som är sverigedemokraterna vara ganska puckade.


Deras partiledare verkar dessutom tyvärr vara psykopatisk till sin läggning. Och det är farligt. Psykopater har en tendens att charma människor.

(Hares psykopatichecklista

* Talför/Ytligt charmig
* Förhöjd självuppfattning/Grandios
* Behov av spänning/blir lätt uttråkad
* Patologiskt lögnaktig
* Bedräglig/manipulativ
* Saknar ånger och skulkänslor
* Ytliga affekter
* Kall/bristande empatisk förmåga
* Parasiterande livsstil
* Bristande självkontroll
* Promiskuöst sexuellt beteende
* Saknar realistiska långsiktiga mål
* Impulsiv
* Ansvarslös
* Tar inte ansvar för sina handlingar
* Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden
* Ungdomsbrottslighet
* Överträdelse av villkorad frigivning
* Kriminell mångsidighet

En psykopat har ofta ordet i sin makt.

Sen ska vi inte glömma att det finns 11 olika sorters psykopater)


Så gott folk. Låt er inte bli charmad av det otillåtna och psykopaten med ordet i sin makt.



*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0