Nice dag!

Åkte till måttsund idag (igen) och hängde med brorsan, morsan och Thorsan. Det blev regn så de bestämde sig för att slå på en film. Men jag med min energi kunde knappast sitta inomhus bara för lite regn. Ralf låg och sov så jag passade på att utnytja barnvakt-tillfället och sa till mamma att jag ville gå på en skogspromenad. Hon sa "självklart" så jag gick.

Ute i skogen plockad jag svamp och njöt av tystnaden, fåglarna, knaken... Lugnet. Helt själv med skogen, naturen och lugnet.
Fy fan säger jag, SÅ vill jag bo, tänk att ha den möjligheten varje dag.



Jag hittade ungefär en liter kantareller och div annan svamp. Gick omkring i typ 1.5 timma och käkade bålbär, sjöng och filosoferade.

-


Nu på kvällen har jag bakat "svartavinbär-rutor" och syltkakor som jag ska ta med mig till piteåhavsbad i morgon då vi firar mammas födelsedag där i morgon. Kul!


Nu ska jag chilla och förhoppningsvis somnar min pigga bebis snart så vi får lite "egen-tid" :D


*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0