God sallad

I går käkade jag och Robin sallad till middag. Jag gillar att äta något lätt till middag eftersom jag fortfarande vill gå ner i vikt. Men tyvärr så händer det inte så ofta som jag vill.
Man ska äta mest på morgonen och mitt på dagen eftersom förbränningen är högst då. Det är liksom meningslöst att trycka i sig hur mycket som helst till middag eller på kvällen över huvud taget. Eftersom man snart ska gå och sova. Helst av allt ska man ju inte äta alls efter klockan 19 men det är svårt att hålla.
Tyvärr.

Det är sån energi som man aldrig kommer göra dig av med eftersom förbränningen är för låg. Sen om man äter för sent (efter 19) så får dessutom organen i kroppen jobba under natten då de ska vila. Så det säger sig självt. Man ska låta dem vila, annars kan man få div. problem..

Detta fungerar ännu sämre när jag jobbar natt, vill jag påstå ;) Då fallerar allt.

MEN äter man mycket på morgonen och till lunch så känner man faktiskt att man inte behöver lika mycket på kvällen. Äter man dessutom nyttigt så blir man inte sugen på en massa skit :)
Jag vet, det är lättare sagt än gjort. Speciellt med tanke på hur vi är uppvuxna och vana att äta.

Nåväl. Sallade en går var helt fantastisk!! Jag tror vi hade allt i den.

Isbergssallad
Ruccola
Spenat
Tomat
Gurka
Morot
Rödbeta
Avokado
Groddar
Persilja

Till det så åt jag ett ägg så jag fick i mig protein också. Lovely!


Ja, bilden är snodd, men det såg ut typ så här.



*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0