Linssoppa

Idag har jag varit hos tandläkaren och pga det så var vi ju givetvis tvugna att käka flytande föda till middag. Jag var ju till och med bedövad uppe på skallen, örat, på hakan och nästan hela tungan.. givetvis kinden och  tanden också.
Så då sa Robin "men kan du inte göra en linssoppa då" "jajjemän! Det gör jag, fan va gott"
Och fan va gott det blev. Krämigt och helt perfekt.

Detta  var i. (Tyvärr så måttade jag inte, men det är ju bara att ta så mycket man vill av allt)
Vatten
Röda linser
Potatis (i bitar)
Purjolök
Spenat (hackad)
Krossad tomat

Grönsaksbuljong (herbamare)
Örtsalt
Svart peppar (malen)
Gurkmeja
Ingefära
Paprikapulver
Soja (lite)
Citron saft (lite)


Smaklig spis!


*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0