Nörden Liv

Idag när jag och Robin var på stan hittade vi en jacka som var precis som min (typ). Jag var ju tvungen att nörda lite så vi köpt den. Visserligen i storlek 74 men den kommer han nog kunna ha i sommar och höst. Perfa.

Förutom jackan så köpte vi ett par byxor till han (de han har på sig) På tjejavdelningen (!). Tajts som ser ut som jeans. Skit fina.

MEN då kommer min fråga. Varför måste affärerna ha tjej- och kill-avdelningar?

Kan man inte ha allt tillsammans bara att Här finns klänningar, här finns tröjor, här finns byxor, här finns underkläder? Eller är det viktigt för folk att köpa "Kill-kläder" om det är till en kille? Jätte konstigt att dela upp det sådär. Som att det skulle spela någon roll.



Ikväll har vi förövrigt haft Johanna och Sami på middag. Det var fin fint. Barnen sov och när fredrik kom fick vi till och med spela spel och se på tv i lugn och ro. Nu är det natten så vi får väl se om trenden håller i sig ända tills i  morgon :D

Tjoo!

*

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag gillar att ni kör på "nörd-svensson" stilen med kläderna. För nu har väl Ralfen samma träningsdress som pappa och samma jacka som mamma? :)

Fina är ni då i alla fall ! :)



Och det där om affären.. det har du ju faktiskt rätt i, aldrig tänkt det så. Dom har ju inte olika kroppsformer i den åldern ändå!

2010-06-08 @ 00:03:56
URL: http://onmyroad.blogg.se/
Postat av: Livan

Haha, ja så länge Ralf är så här liten så är det tillåtet :)



Nä precis. Alla bebbar är ju likadana.. skumt som fasiken.

2010-06-08 @ 00:57:30
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tycker att det verkar som att folk är livrädda för att köpa "fel" kläder. och jag kan verkligen inte förstå varför!



Tack för en riktigt riktigt bra kväll.!

2010-06-08 @ 21:15:05
Postat av: Livan

Nej det är verkligen svårt att förstå.

2010-06-09 @ 10:59:01
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0