Vänskap

Jag tänker på alla människor där ute som ska vara exakt likadana som sina vänner. Tycka likadant i allt, gilla samma saker, ha samma "stil". Jag syftar nu på människor som i princip inte kan vara vän med någon som skiljer sig lite från den enskillda gruppen.

Lite tråkigt är det ju.
Vad får man ut av varandra då? Umgänge? Inget annat?.. Ja möjligtvis någon som bekräftar att man tycker och tänker "rätt". Men ingen som utmanar ens tankar, ser ens tankar och probelm från en annan synvinkel. Nu syftar jag självklart inte på att man ska märka ord, och ha rätt över sin vän. Utan snarare på ett vänskapligt sätt och absolut inte narcissistiskt.


En del människor kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.


Jag kan inte med ord beskriva hur mycket mina vänners olikheter betyder.
DET är vackert.

*

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad fint :) Helt sant.

2010-06-05 @ 18:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0