Abhyanga-behandling efter graviditet

Idag innan lunchen har jag varit på Ayurveda. Det var nämligen tid för behandlingen jag hade bokat. Monica som jobbar där satt barnvakt till Ralf medans jag fick en UNDERBAR behandling av Lola. Närmare bestämt en Abhyanga. Abhyanga-behandlingarna är väldigt bra att ta efter att fått barn. De hjälper nämligen till att föra ut slagg ur kroppen och hjälper till att balansera ev. obalans vilket men lätt får.. men sen är det ju sjukligt skönt att få bli ompysslad!

Abhyanga är en Helkroppsmassage med varm olja. Kroppen masseras systematiskt med ett relativt lätt tryck och lugna, svepande rörelser. Behandlingen stärker nervsystemet och är djupt avslappnande för kropp och sinne. Cirkulationen och vitaliteten ökar och muskler och leder mjukas upp. Värmen, oljan och rörelserna renar också kroppen från slaggprodukter. Efter massagen får man ligga i ett ångtält allt som allt tar det ca. 90 min. och kostar 740 kr.

 

Sa jag att det var underbart?!

 

*


Kommentarer
Postat av: Johanna

Fyfan så underbart det lät!!

2010-03-31 @ 18:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0