Skrockfullhet gör dig lycklig

Det finns vissa grundläggande saker som vi människor behöver för att överleva. Sömn, Mat, Umgänge och Sex. Men för att bli lycklig i livet krävs det lite mer än så. Många människor väljer exempelvis att tillhöra en religion. Men om du inte vill tillhöra en religion så kan du helt enkelt välja att tro på lite skrock.

För hur tokigt det än låter så är det ju ändå så att:

Om jag hittar en fyrklöver och tror på att den ger tur
Så blir jag ju skit glad
Men om jag hittar en fyrklöver och inte tror på att den ger tur
Så blir jag ju inte nå speciellt glad
= Därmed liite lyckligare om du tror på skrock

Och oftast händer bra saker när man är glad och lycklig

Tror man dessutom på vad de säger i "the secret" så är det ju ändå så att: tror du att du ska få tur så får du tur.
= därmed ännu lyckligare.

Det fortsätter alltså.

Sen kan man ju välja att inte tro på den mindre roliga skrocken, som att du får 7 års otur om du gör sönder en spegel. Den skrocken är bara onödig. :)
Precis som att de flesta kristna inte stenar sin granne bara för att denna odlar olika grödor på en och samma jord.


Bara en tanke.



*

Kommentarer
Postat av: Fanny

Förstår precis vad du menar. Det är bra att tro på skrock ;) Jag läste the secret men orkade inte med hela.. man fattar poängen ganska snabbt ;) och det stämmer nog

2010-03-14 @ 18:28:31
URL: http://onmyroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0