Vattenallergi

När jag var gravid märkte jag inte av min överkänslighet mot vatten. Jag kunde duscha hur mycket som helst utan att märka något alls.. Och hur länge som helst. Det är ju tyvärr ett minne blott. Allergin/överkänsligheten kom nämlligen tillbaka så fort jag inte var gravid nå mer.

Det kliar och svider, jag blir alldeles prickig och flammig över hela mig och huden stramar och flagnar. Värst blir det i ansiktet, men resten av kroppen också. Och nu med dessa vattensparande duschar så tar det ju en evighet att skölja ur shampot ur håret så det blir inga snabbduschar som jag kunde ta förut vilket förvärrar det hela.
Elin hade vist en sån dusch som jag hade förut, trodde hon, så jag ska knalla förbi hos henne och möjligtvis få byta. Hon kände på en av mina nya duschmunstycken och tyckte i alla fall att det passade henne.

Jag får helt enkelt se till att vara gravid resten av livet så att jag kan duscha hur mycket jag vill :)


*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0