Marma-kurs

Den 18-20 juni är årets marma-utbildnning. Jag vill gå den, jag hel-ammar fortfarande då, men jag hoppas att det går att lösa. Man måste ha viss kompetens för att få gå den, och den kompetesnen har jag. Så det gäller bara att det löser sig med Ralf och amningen.

Marmabehandling - energibalansering

Ayurveda har ett fantastiskt terapeutiskt system som kallas Marmasystemet. Marmapunkterna är speciella Ayurvediska energipunkter på kroppen, liknande akupunkturpunkterna. Marmabehandling är enkelt uttryckt en slags energibalansering som är både avslappnande och välgörande och är därför en mycket effektiv metod för att harmonisera Prana, som är livsenergin i kroppen.


En utvald blandning av aromaoljor appliceras med lätt fingerberöring, enligt ett speciellt flödesschema, på ett antal Marmapunkter på kroppen, från hjässan till fotsulorna.


Behandlingen och Marmaoljorna påverkar de subtila energiflödena i kroppen och blockeringar löses upp så att energin kan flöda fritt igen. Energikanalerna fylls på och kroppen får återigen tillgång till den energi som den behöver för att fungera optimalt.


Marmabehandling balanserar och föryngrar genom att aktivera kroppens egen självläkande förmåga.




Den är helt fantastisk enligt mig. Håll tummarna för mig!

(Sen har jag för mig att det är så att man måste ha genomfört ett visst antal marma-behandlingar efter utbildningen för att få sitt diplom. Bara så ni vet.. om det skulle råka finnas någon som vill bli behandlad)


*

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag är självklart sugen på att vara försökskanin! :)

2010-05-27 @ 16:11:24
URL: http://onmyroad.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad kul! Klart det löser sig med amning och sånt, vill man så går det :)

2010-05-27 @ 19:59:21
Postat av: Anonym

Jag meeeed. låter sjukt intressant.

2010-05-27 @ 22:09:03
Postat av: Livan

Ja man tycker ju att det borde gå att lösa. Jag ska tänka positivt, då brukar det gå bra :)



Va bra att jag åtminstone har två som vill vill få behandling! :)

2010-05-28 @ 00:50:14
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0