Kvällsgröt för hungrig bebis

Eftersom Ralfen är typ 3 månader före i utvecklingen så kräver han väldigt mycket mat. Och det är först nu som jag förstår att det är   det ligger till. Eftersom jag inte hade lagt märke till de här utvecklingsgrejerna så viste jag inte att han var så mycket före. Fast vist, nog la jag märke till att han var stark och så men jag tänkte inte så mycket på det.

Gick runt med tanken "Fan det känns som att han har fastnat i en väx-period som bara blir värre och värre" -Haha, ja gissa varför.. NU fattar jag, han behöver ju mer mat eftersom han rör sig och utvecklas så mycket.
Dåligt   av   mig.

Men nu när jag har fått det sagt till mig så fattar jag ju själv att om han är utvecklad som en 7 månaders unge så kräver han ju så mycket mat oxå. Tror ni jag har det? Gissa varför han käkar typ 5-6 ggr perr natt.

Så. Idag bestämde jag och Robin att nu är det dags för att införa Gröt till kvällen. Lite bakvänt blev det men så får det bli. Så första smakportionen fick han nu i kväll. Och hädan efter kommer han få gröt varje kväll. Sen om typ 4 dagar så börjar vi med smakisar på dagen och då följer vi "schemat" lite bättre och börjar med potatis hehe :D



Jag antar att han kommer få i sig mer och  mer.. nu slafsade han mest med det :D Sötungen!



*

Kommentarer
Postat av: Fanny

Nä men igår hade folk tydligen dåligt väder på dagen.. :P Då solade jag! Idag har vädret varit härligt på flera ställen tror jag :)

2010-05-24 @ 00:09:03
URL: http://onmyroad.blogg.se/
Postat av: Johanna

Inte dåligt av dig Liv! Jag vet hur lätt det är att känna så, men herregud hur ska man kunna allt när man aldrig haft hand om en bebis förr?



Vad kul för er att börja med gröten och andra smakisar så småningom. Jag längtar tills vi ska börja!



Kramar

2010-05-24 @ 21:46:01
Postat av: Livan

Ja det är faktiskt himla kul :) Han verkar gilla gröten i alla fall.. men vi måste gå lite lugnt fram i alla fall så han inte får ont i lill-magen

2010-05-25 @ 00:47:30
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0