Helgen som var

Valborg blev inte riktigt som jag (vi) trodde. Vännerna bangade på att ha fest med mig och johanna + familjer och jag fattade inte riktigt varför. Så det blev bara vi. Det var mysigt ändå, Vi käkade riktigt gott och mös på med barn som sov.

Lördag var också riktigt rolig. Både Joel och Robert + tjej var uppe i stan och tyckte att vi skulle styra fest med dem. Klart vi kommer sa vi. Pizza och öl blev det. Robert är ju så sjukt rolig att lyssna på när han snackar om värdsliga problem och hans egna synpungter på hur saker borde vara. Det bästa är att han blir så otroligt rabiat så han förstår nog inte ens själv hur rolig han är. Vi andra har till och med lite svårt för att ta han helt på allvar. Han skulle lätt kunna bli stå-upp-komiker och vinna hela sveriges hjärtan. Förutom de han petar i ögonen då kanske.. men hemligheten är väl att inte ta det på allt för stort allvar?

Som hans åsikter om att införa dödsstraff. "Om problemet är att ingen vill ta ansvaret för att döda dem så ge jobbet till mig. Jag skulle lätt göra det, inga problem, jag skulle typ sova bättre om nätterna!!" Sen hans fantasier om hur man skulle kunna plåga dem ska vi inte ens gå in på.

Robin passade på att fråga våra kära kemi-vänner (chemical-engineer) om flour. Kanske för att han inte helhjärtat litar på att det jag påstår är rätt(?) eller för som han själv säger "jag ville bara veta om de viste något mer om hur giftigt det är"?

Svaret var (som väntat) att det är jävligt giftigt och Vi fick veta att även de borstar tänderna med "vicco". "Man ska absolut inte använda vanlig tandkräm till barn, barntandkräm är det inget fluor i, Och om vi ska dra det ännu längre så ca 1-2 droppar fluorvätesyra dödar en vuxen person".

För de som inte läste mitt inlägg om Fluor så är det så att den halten fluor som finns i en vanlig tandkrämstub dödar en bebis. Och fluor är inte bara farligt att svälja, utan även bara att ha i munnen, för i munnen finns det körtlar som tar upp väldigt mycket dessutom binder sig fluor till kalk och sätter sig därför i alla vävnader. Jaja sluttjatat om det för denna gång.

Vid två tiden promenerade vi hem, då var Robin rund och fin under fötterna.

Skillnaden på fest och fest är verkligen stor. Man måste ju inte supa skallen i bitar för att ha kul och "festa". Och jag kan nog påstå att det är minst lika kul att festa nyktert.

Men favorit festen just nu är väl hemmafester, gärna lite alkohol, gått käk och människor som är på bra humör och sugna på att diskutera en massa viktiga saker som vi kan tycka en massa om... men egentligen inte förändra :)
Gärna med en dos flumm, musik och kanske en och annan lek..


*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0