Mamma har alltid rätt!

Jag säger som Fanny: "Mamma har alltid rätt".

Mamma ringde här om dagen och frågade om hon möjligtvis kunde få ha hand om Ralf två eftermiddagar i månaden nästa termin. "Givetvis" sa jag, Kan det bli bättre? Då lär ju de känna varandra väl och då är det inga problem med att hon är barnvakt. För är det något jag har svårt för så är det att lämna Ralf hos någon som han inte känner sig trygg med. Typ omöjligt!

Ralf känner visserligen redan igen mamma och blir super glad när han ser henne, kommer gående mot henne, ler,  och sträcker upp armarna för att visa att han vill komma upp i hennes famn.

Men klok som min Mor är så sa hon i telefonen här om dagen:

"En bra relation får man inte bara sådär, den bygger man"

Ja, som sagt: Mamma har alltid rätt.

Jag kunde inte sagt det bättre själv.



Kommentarer
Postat av: Fanny

GILLA :)

2010-11-10 @ 22:04:51
URL: http://onmyroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0