En vecka efter Detoxen

Det har gått en vecka sen vi blev klar med vår detox och jag har ännu inte hunnit smaka varken godis, läsk, chips, ostbågar eller potatis för den delen. Glass har jag smakat. Vaniljglass. Och fy tusan va sött det var, det går ju inte att äta. Usch!

Jag har gått ner ytterligare drygt 1 kg så nu ligger jag på 66.2 vilket känns väldigt bra. Min rädsla att jag skulle gå upp allt var stor, men jag ska inte gå upp igen så jag kommer göra allt jag kan.

Idag har jag dock en sån där dag då jag är sugen på allt.. Vet inte varför.. antagligen för att jag är trött.. När jag säger "allt" så menar jag alla möjliga goda maträtter.. inte godis eller något sånnt.

Det är hemskt roligt att titta tillbaka på Detoxen och prata om allt vi lärt oss och vad vi upplevde och även att märka av skillnaden.

Den bästa skillnaden är att suget från söstsaker är ett minne blott, Jag känner inte att jag måste ha sås till maten, jag väljer oftare att äta bönor, linser eller ägg istället för exempelvis quorn eller soja-produkter.. det känns lixom fräscht att inte käka fejk-kött varje dag. Jag äter mindre portioner, dricker mer vatten och ser helt enkelt hällsosammare på mitt liv.

Som jag sa i något tidigare inlägg: "Det är jävligt gått med god mat men inte så gott att jag är berädd att offra min kropp"  Man måste inte käka det godaste varje dag.



Lagom är nyckelordet.

*

Kommentarer
Postat av: Fanny

Fan vad fräsch du är!!

2010-10-08 @ 00:17:32
URL: http://onmyroad.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skulle aldrig klara att avstå från dessa gosaker. :P

2010-10-11 @ 11:01:02
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Liv

Fanny: Tack så mycket :)

Anonym: Jo man klarar det om man vill, men om man inte vill så klarar man det inte :)

2010-10-11 @ 19:09:27
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0