Patetiska människor

Jag tycker synd om människor som, direkt de fått lite alkohol i kroppen, måste hävda sig. Shit alltså! Gå till en terrapeut och red ut dina problem med dig själv.

I går när jag var på Statoil kommer en brutta instigandes, givetvis full, tittar på mig och ställer sig medvetet framför mig i kön. Eftersom vi är bekanta med varandra så sa jag "Ursäkta men du kanske ska ställa dig EFTER mig" varpå hon svarar med ett stroppit nylle och en otrevlig ton att "Jag skulle inte ta och tro det" också ler hon kaxigt mot både mig och killen hon släpade runt på.

En sida av mig vill ju bara berätta vilken looser hon är medans en annan sida av mig tänker "Stackars lilla osäkra flicka. Har du inte bättre självförtroende än så - så du måste hävda dig direkt du fått alkohol i kroppen". Givetvis så höll jag käften och orkade inte bry mig.

Nu i efterhand så tänker jag bara det att herre gud, hon är äldre än mig (närmare trettio) och beter sig fortfarande som en fjortis. Snacka om noll klass!
Och en annan sak som är otroligt ironiskt är att jag känner henne så väl så jag vet både för- och efter-namn + att hon är bra vän med flera som jag är vän med Där inkluderat min brorsa!!

Men som sagt. Man hävdar sig ju inte i fyllan mot någon man är bekant med utan anledning - så jag suger åt mig av komplimangen och hoppas att hon får frid i sitt liv en vacker dag.

För ni vet väl alla vad det betyder när man måste hävda sig på ett sånt sätt (?)..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0