RH negativ.

Snubblade över en himla rolig tråd på FL Det står så här:

"Igår fick jag veta jätte intressant läsning av min vän.
Ang sällsynta blodgrupper och det övernaturliga.

Särskilt om ni är 0 rh negativa.

Själv tyckte jag det var väldigt fascinerande och intressant, lite kusligt t.o.m. Summan av kardeumman är väl att:

Det sägs att RH- är en okänd mutation som uppstått i Europa för 25-35.000 år sedan. Bara en bråkdel av jordens befolkning är RH-. Har man dessutom blodgruppen RH- 0 (Rhesus Negativ "Nolla") så är man ännu mer unik. Endast 7 procent av jordens befolkning är RH- 0.


Att vara rh- innebär att det saknas ett protein i blodet, och teorierna i _varför_ det proteinet försvunnit är många, en är tex att det skulle vara utomjordingar som manipulerat och mixtrat med människoblodet.



_Enligt en mängd webbsidor har många RH negativa nollor följande gemensamt:_

1. bruna eller gröna ögon som ändrar färg som en kameleont, men de kan vara blå också
2. rött eller rödaktigt hår
3. Låg puls
4. Lågt blodtryck
5. Skarp syn eller hörsel
6. ESP (Extra Sensory Perception) = utomsinnelig varseblivning
7. Extra revben eller ryggkota
8. UFO kopplingar
9. Stort intresse för rymden och naturvetenskap
10. En känsla av att inte höra till den mänskliga rasen
11. Genomträngande/skarp (piercing eyes)
12. Paranormala händelser
13. Physic dreams   (Sanndrömmar?)
14. Sanningssökare
15. Längtan efter högre visdom 
16. Empatisk sjukdom (man mår dåligt av att andra mår dåligt)
17. Stor medkänsla/medlidande för människors öde
18. En känsla av att ha något särskilt att uträtta i livet
19. Mediala förmågor (Många healers sägs ha denna blodgrupp)
20. Oförklarliga skador på kroppen
21. Förmåga att kunna störa elektrisk utrustning
22. Kontakter med utomjordingar



Lite länkar kanske? :)

www.spiritconnectionstore.com/blood-types-ali...
www.alienhub.com/human-body/1636-o-negative-b...
www.myusm.com/usm370628.html
www.reptilianagenda.com/research/r110199a.sht...

Ta det med en nypa salt och låt tankarna flöda :)"

---

Jag ÄR Rh- och så här ser det  ut för mig :)

1. bruna eller gröna ögon som ändrar färg som en kameleont, men de kan vara blå också - Oftast Gröna ögon med bruna inslag. Ögonen skiftar mellan blåa och gröna.
2. rött eller rödaktigt hår - blond, men med dragning åt rött
3. Låg puls - Ja
4. Lågt blodtryck - Ja
5. Skarp syn eller hörsel - Väldigt
6. ESP (Extra Sensory Perception) = utomsinnelig varseblivning - VAD BETYDER DET?
7. Extra revben eller ryggkota- Nej men liiiiiiten skulios
8. UFO kopplingar - Nej
9. Stort intresse för rymden och naturvetenskap - Ja
10. En känsla av att inte höra till den mänskliga rasen - Nej
11. Genomträngande/skarp (piercing eyes) - VAD BETYDER DET?
12. Paranormala händelser - Ja
13. Physic dreams   (Sanndrömmar?) - Ofta
14. Sanningssökare - Ja (fast jag söker inte så mycket längre)
15. Längtan efter högre visdom - Ja
16. Empatisk sjukdom (man mår dåligt av att andra mår dåligt) - Ja
17. Stor medkänsla/medlidande för människors öde - Väldigt stort
18. En känsla av att ha något särskilt att uträtta i livet - Ja, Det har väl alla?
19. Mediala förmågor (Många healers sägs ha denna blodgrupp) - Ja
20. Oförklarliga skador på kroppen - Nej
21. Förmåga att kunna störa elektrisk utrustning - Haha.. JA Och fy vad det är störande. Om ni bara vist hur dyrt det är!
22. Kontakter med utomjordingar - Nej


Kommentarer
Postat av: Cecilia L

Jag är också Rh -



Vi är lite speciella, det gillar jag :-)

2010-10-26 @ 07:35:09
Postat av: Liv

Eller hur :)

2010-10-26 @ 07:41:41
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: nathalie

snubbla över detta när jag gjorde skolarbete, jag är rh- 0 de e lite häftigt, och de där med listan var nästan lite läskigt :D men de e skit spännande att läsa om olika teorier haha ;)

2011-09-23 @ 10:29:25
URL: http://lillemoors.blogg.se/
Postat av: Liv

Jo, vi är lite speciella :)

2011-09-23 @ 20:33:25
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Nico

Hej!

Det mesta stämmer på mig också även om jag inte har RH-. Det är bara de övernaturliga som inte stämmer, men jag tror inte på gud, ufo:n, eller medium. Jag respekterar de som tror offta gör troendet de till bättre människor och stärker självkänslan.

Alla människor vill vara speciella, att just d är unika på ett sätt(jag också)och det är spännande, men det finns alltid en logisk förklaring till.

Jag tror inte att folk ljuger när de säger att de sätt ufo:n och medium har. De är övertygade över vad de tror att d sett.

Ja, tillbaka till Rh- och proteinet. Är det inte mer logiskt att naturen har tagit bort proteinet så att människan utvecklas än utomjordingar. Finns många tex på sådant i naturen... fåglar med lång näbb för att få upp mat under stenar/i dyn mm. Många djur i naturen dör också av utvecklingen när det inte funkar( ett ben längre än det andra mm)

Proteiner kan jobba ihopp med många hormoner som styr kroppen så som hjärtrythm, färg på hår/ögon,syn, konsentationsförmåga, psykiska saker som inte passa in, beslutsamhet, längtan till något bättre, ork mm.

Men de du skriver om är ju lättare att bara köpa, man behöver ju inte tänka bara tro på d man läser och så e det ju mycket mer spännande än d jag skriver om.

2011-10-19 @ 14:12:42
Postat av: Liv

Sen beror det nog lite på erfarenheter också. Det klart man inte är övertygad om hur medium arbetar om man inte upplevt det, till exempel :)

2011-10-19 @ 20:19:32
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: nico

Jag håller med och jag vet att det hjälper många, även om de i många fall bara är för ATT man tror. Men hjälper d e det jättebra.

Vill inte gå in varför d tar mycket pengar för att hjälpa oftast personer som e svag av offtast dålig ekonomi, sjukdom och psykisk ohälsa.

En kompis till mig skulle ringa in pengar till ett medium för att hon skulle överföra energi till hennes halsspand när hon mådde dålig.

Skulle villa ringa dit för min väckaklocka har slut på batteri. Jag måste ju komma upp o jobba:-)

Nej alla är nog inte bara skit, men var lite skeptisk.

Förlåt om jag tar lite udden av vad man tror på, tycker e spännande, att jag e unik(men de e du, alla på sitt sätt)

2011-10-19 @ 23:03:12
Postat av: Liv

Ja, det finns skithögar i alla kategorier, även bland medium. Man ska inte lita blint på alla.

2011-10-20 @ 00:04:47
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: nico

Ta hand om dig!

2011-10-20 @ 05:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0