Vuxen, töntig och lycklig.

Jag tycker att det är så roligt och avslappnande att jag och mina vänner börjar forma vår vuxenvärld. Jag märker hur båda jag och människor runt omkring mig börjar se mer framåt. Jag märker hur människor inte längre skämms lika mycket för De De är, jag märker hur människor vågar vända på saker och titta  på händelser ur olika synvinklar, jag märker hur människor vågar sticka ut och gör sånt som de tycker är roligt och viktigt på riktigt och inte bara för att "det är det man ska tycka om".

MINST 50% av mina vänner pluggar nu för tiden (det var inte tal om det i samma utsträckning för 5 år sedan), Många av mina vänner är färdigutbildade, fler och fler börjar träna regelbundet, många har börjat syssla eller har som hobby att pyssla med sånnt som vi för några år sedan tyckte var pensionärs-göra.. Typ virka, sticka, sy och påta med växter.

De flesta jag känner prioriterar att lägga pengar på deras egen hälsa och välbefinnande som Kvalité-mat (T.ex Krav), Gym-kort, kiropraktor, yoga-kurser, massage, meditation, Spikmattor och en rad andra behandlingsformer och hälsoprylar.
Många av mina vänner lägger ner mer pengar och tid på sin hälsa än på att roa sig som att gå på krogen.

De flesta festar mindre för "Det är inte värt att bli så bakis" (Det var värt det för 5 år sen!)

De flesta har slutat röka och snusa.

De flesta skänker även pengar till välgörenhet, är insatta i politik eller andra aktiva rörelser, de flesta sopsorterar. Kort och gott så är de flesta mer ansvarsfulla och bryr sig helt enkelt mer om sig själv, deras nära och i stort om världen. De flesta acceperar även att vi kanha och HAR olika åsikter, men det betyder inte att vi inte kan vara vänner.

Jag trivs. Jag tycker att det är skönt att människor omkring mig börjar droppa den där "jag-bryr-mig-inte-attityden".

Det är inte inne längre att vara ansvarslös, bohem , bitter, och snacka - men inget göra. Nu är det inne att ta vara på dagen och även se framåt. Njuta, vara possitiv och sprida glädje och uppskattning.


Eller är det bara jag som har förändrats och helt enkelt bara ser de sakerna. Och har lämnat en helt del människor bakom mig?
- Det kan vara så. Men jag vill nog tro att det är både och.

(Funderar på vad jag ska sy till Ralf när han snart går och vilar, Men först ska jag byta en bajsblöja)


*

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag kan inte annat än hålla med. Och delvis är det nog på grund av att man väljer vänner annorlunda nu. Men visst är det skönt att bli äldre? I love it! "Lite" mer ansvar innebär det, men vad gör väl det när man i övrigt får bestämma över sitt liv.

2010-10-01 @ 13:31:38
URL: http://johannaslivochlev.blogg.se/
Postat av: Liv

Eller hru! När man inser att det är man själv som bygger och gör sitt liv. slutar skylla ifrån sig och tar tag i saker så uppnår man ett tillstånd då man känner att man har makten över sitt eget liv. Det är underbart.

2010-10-01 @ 15:02:41
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0