Fantasimörderskan

Jag tänka att jag skulle döda en fantasi för många nu.

Jag har nämligen lagt märke till att många människor köper mörk choklad och känner sig jätte nyttiga. Och ja, det är inget fel i att äta en bit mörk choklad då och då. Faktsikt ganska bra. MEN då ska det vara ren mörk choklad. För tyvärr så har nu människor börjat använda mörk choklad som ursäkt för att få äta godis.

Ja så är det. Mörk choklad, som inte är ren mörk choklad utan, med något slags klegg i. Innehåller mestadels socker. Därmed - Godis. Enkel mattematik.
För vad det är som gör att mörk choklad är nyttigt eller bra, är att kakaoet har väldigt fina egenskaper. Men om man trycker i sig mer socker än kakao så säger det sig själv, det är inte nyttigt.
Jätte gott men inte nyttigt. Så tyvärr alla ni där ute, mörkchoklad med "fyllning" är godis.


Den här "lemon ginger" är för övrigt magisk.


*

Kommentarer
Postat av: E

Jag veet den är fantastisk, men räknas det som fyllning?

Postat av: Liv

Jepp.. Mestadels socker :( Men va fan, man kan äta socker ibland oxå.. man behöver ju inte käka en hel :)

2010-10-12 @ 18:04:53
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0