Livslust och Harmoni !!

Ibland känns livet overkligt, ibland otroligt verkligt och ibland är det som att man går i en bubbla och man knappt hör ser eller lever. Det Jag strävar efter är ju givetvis att känna att livet är verkligt, och jag vill se, höra, känna och finnas i varje sekund av mitt liv. I mitt liv är   Jag i centrum. Jag vill vara medveten.

För mig så är livet som vi lever nu alldeles för kort för att slösas bort på att gå runt i en dimma. Och varför ska man ens vilja gå runt i en dimma när det finns så mycket underbart att uppleva?

Igår talade jag och en vän lite kort om hur väldigt många människor tyvärr går runt i just denna dimman. Då är det viktigaste att vara    andra människor till lags. Vad man än gör så är det för att andra ska tycka att man är snygg, häftig, cool eller rent av   Rätt  och    lagom.

Enligt mig så är det när man är   sig   själv till lags som man kan finna lycka. När man accepterar sig själv för den man är och ser livet, omvärlden och ens medmänniskor för det/de det är. Inget svammel.

Själv har jag lagt den där bubblan av dimma på hyllan, jag har inset att det inte är någon idé att sträva efter att bli omtyckt för någon som jag inte är, Jag blir inte lyckligare av det. Utan för att bli lycklig, få självförtroende och bli stark så vill jag bli omtyckt för den jag är. Lite för mycket ibland, lite för högljudd ibland, lite för töntig ibland, knasig och ingen ägare av en barbie-kropp. Jag är Liv och den som inte vill ta mig för den jag är får gå vidare.

Och även om det inte varje dag är så lätt att behålla den tanken så går det lättare och lättare för varje dag som går (sen jag bestämde mig). Och jag känner mig lyckligare, starkare, har bättre självförtroende och framför allt så känner jag mig mer harmonisk och har en enorm livslust - Vilket jag inte alltid har haft.

För att vara sann mot sig själv, och andra,   Det   ger   lycka  .



Kommentarer
Postat av: Fanny

Rätt, fint och klokt av dig Liv.. som vanligt ;)

2010-10-21 @ 11:55:30
URL: http://onmyroad.blogg.se/
Postat av: Liv

Tack gullet!

2010-10-21 @ 12:24:46
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0