Bättre nitlott än lottlös

Idag är det en sån där dag då det inte är mycket som går Rätt.

Jag vet inte hur jag ska få den här dagen att bli som en dag som jag vill ha den. Men jag förmodar att jag måste börja med att ändra på min inställning. Men just nu är det svårt. Jag känner mig svag.

Förkyld och har inte ork att gå till coop och köpa ingefära som jag glömt nu flera dagar i rad vilket har resulterat i att min förkylning bara blivit värre och värre.

Vattenskadan var värre än de trodde så nu lever vi i ett fullkommligt kaos. Allt från köket är inne i vardagsrummet och datarummet. Golvet i köket är helt uppbrutet och ska nu torka förmoodligen i 6-8 veckor. Jippie!

Jag brände nyss maten jag höll på att göra till Ralf, för att jag glömde bort den.

Ralf är sur för att han inte får leka på golvet och krypa omkring och riva ner allt som står huller om buller.

Det är bara tjorv på mitt jobb och jag får ingen som helst vetskap i hur saker och ting ska gå till.. jag börjar anta att jag är arbetslös.

Jag har precis kommit på att jag (VI!) måste städa upp här så att allt bara står i data rummet. Annars blir det nog olidligt.

Det är jobbigt just nu att det känns som att det bara är jag som tänker på allt, styr upp allt och får allt att hända. TROTS sjuka.

Men det är väl inställningen jag måste börja med att ändra på. Sluta vara på dåligt humör och i stället bara börja lösa problemet. BLÄ.


*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0