Detox dag 2

Dagen har gått bra. Förutom att jag var en zombie i morse när jag var tvungen att kliva upp.

Fick däremot vila en timme med min Ralf på förmiddagen, innan vi drog in till stan och käkade lunch med Mor/Mormor, och det var behövligt för att jag skulle känna mig något mänsklig.
Vi drog på bästa lunch-stället i stan där de har buffé med varm-mat och salladsbuffé. Så min sallad blev fet och mycket god. Tog även med mig en påse Pitta-balans-té så jag kunde dricka något efter maten.



Min huvudvärk försvann lite efter téet , men kom strax tillbaka. När jag gick in mot stan kände jag hur det luktade som att hela stan drack kaffe, fy va sugen jag blev. Jag tog en promenad hem och kokade sedan ihop hallon och blåbär, strödde lite hasselnötter på och helt plötsligt kändes det som en efterrätt.
(Nog för att jag vid det tillfället hade kunnat sleva i mig både det ena och andra.)

Mellanmål

Robin är ständigt sugen på allt och blev inte alls särskillt imponerad av min bär-blandning.. Han sa att det var surt, och skrynklade ihop ansiktet och började sen skratta. Men när han tog sin tredje sked nu i kväll så sa han att det blir bättre och bättre hela tiden. Det var ju tur det. Jag tyckte den var god.

Till middag åt vi linssoppa. Det var gott men osalt.



För övrigt så märker jag att jag dricker mer vatten än vanligt.

Robin var tvungen att ta två munnar kaffe i morse för att kunna jobba, men i morgon säger han att han kommer klara av att inte ta något alls.
Vi har kommit överens om att vi kör en vecka och sen ser hur det känns. Men en vecka måste vi ju fan klara. Jag tror inte ens att det kommer vara särskillt svårt för min del.. men vi får väl se. Det är ju lätt att vara uppkäftig i förhand.

Just nu känns det i alla fall bra. Huvudvärken är borta och det enda jag möjligtvis känner är att jag skulle vilja gå och lägga mig och få en ordentlig natt rik på sömn.


*

Kommentarer
Postat av: Undrar

Hej!

Din blogg är rolig att läsa :) Undrar, när du håller på med detox och verkar inläst på ämnet, om man ligger sömnlös på nätterna - av typ stress och bara insomnia helt enkelt - finns det något särskilt te eller något annat man kan dricka/äta för att kunna varva ner och sova? Sömntabletter vill ju undvikas..

2010-09-03 @ 01:49:34
Postat av: Livan

Hej. Nej jag ligger inte sömlös, Förutom när min valp nu håller på att få tänder och mår jäkligt dåligt. Annars finns det ett té som är lugnande och avslappnande som heter "Vata-balans-te" som jag brukar dricka på kvällen. Det finns även en olja som man kan massera/smörja in med som är lugnande som heter Vata-olja + en olja som heter Prana.



Va roligt att du gillar bloggen =)

2010-09-03 @ 05:34:29
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0