Åjääjaa

Det kan ju vara så att jag helt utan anledning oroar mig för Ralfs ordföråd, eller så är det helt enkelt så att jag nu MÅSTE sluta svära.

Det kommer egentligen inte som en chock, jag viste att det skulle komma men jag har liksom blundat för mitt beteende för att slippa ta tag i det.

Sonen står på en stol i köket och upprepar "åjääjaa", Är det bara jag som tycker att det låter som att han försöker säga "åh jävlar"? Detta är alltså ett ord som han har upprepat heeela lååånga dagen.

Fan också. Det är som att de där jävla svordommarna bara flyger ut ur min mun utan att jag har kontroll över det. Hur fan ska jag göra nu.. Jag bara MÅSTE sluta svära, jag vill inte ha ett barn som går runt och svär. Jag vill inte.

Helt plötsligt en dag i livet kanske man måste se över sitt ordfråd och till och med tänka innan man snackar...
:O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0