Glad påsk

Idag har Ralf fått ett påsk-ägg från sin Farmor. I påskägget fans det kläder, i nästa strl, som var jätte fina. Men Ralf tyckte att det var roligast att leka med självaste ägget.



Här ser ni ju tydligt att lockarna är ett minne blott.

Vi fick också påskägg (man blir aldrig för stor för att uppskatta påskägg) Godis och en helt fantastisk flaska champagne. Tack för det svärmor!
Mumms, mumms, mumms va gott!

Förövrigt så är jag en sån där skämmig (och ofta lite jobbig) mamma som glömmer bort att säga Glad påsk till dagisfröknarna på dagis. Det var givetvis de som påminde mig om vett och etikett att avsluta dagen med att önska varandra lycka och glädje.
Men jag antar att om ett eller några år så kommer jag ha full koll på när alla högtider är, vad man säger och hur man ska beté sig. För i dagsläget så har jag ju knappt koll på när det är påsk, eller ens helg för den delen, Men Julen har jag lärt mig (klappa på huvudet) :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0