What to do?

Jag blir galen! Det känns som att tankarna går fram och tillbaka i hur jag ska göra till hösten. Först hade jag tänkt att jag skulle gå hälsovägledningsutbildningen men sen fick jag veta att jag måste gå basmedicin 60hp för att kunna bli certifierad inom Kraniosakral terapi (Måste alltid satsa så högt jag kan liksom). Så då tänkte jag att jag skulle läsa basmedicin i stället.. till att börja med.

MEN nu har jag fått veta att basmedicin inte ens finns i Luleå. Utan i KRISTIANSTAD!!!
Och går det ens att läsa på distans? Hur mycket måste jag resa då? Hur svårt blir det att läsa den kursen på heltid i ett år på distans.. med dyslexi dessutom? Kommer jag bli galen och flint för att jag slitit av mig allt hår?

Om inte sjuksköterska utbildningarna hade varit fullsatta så hade jag kunnat läsa olika ämnen som de har som tillsammans blir som basmedicin... men det går inte för jag kommer inte in på dem eftersom de är fullsatta.

Vad ska jag göra?
Börja läsa hälsovägledning eller ska jag bita i det sura äpplet och ta risken att bli galen?





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur lång är hälsovägsledningsutbildningen? Kan du läsa basmedicin senare? Sjuksköterskeutb. börjar så vitt jag vet varje termin, du kanske kan få plats efter nyår, eller nästa höst? Kram, lycka till :)

2011-04-13 @ 16:37:19
Postat av: Ulrika H

Jaaa, det var jag som skrev igen, blir så ivrig så jag glömmer fylla de andra fälten!

2011-04-13 @ 16:39:29
Postat av: Johanna

haha.. söt bild! vojvoj vad svårt att bestämma sig, förstår det. Jag tror i alla fall att det kommer att lösa sig alldeles utmärkt till slut! Vet du hur det är med de kurserna du vill läsa inom sjuksköterskeutbildningen, kan man inte läsa de som fristående kurser? Det kan väl kanske vara så att alla platser i själva sjuksköterskeprogrammet är fullt men att man ändå kan läsa kurser som ingår? Vet inte riktigt men så funkar det ju inom vissa program (tex dietistprogrammet). Kan ju vara värt att kolla upp. Pöss och lycka till!

2011-04-13 @ 18:45:54
URL: http://johannaslivochlev.blogg.se/
Postat av: Liv

Hälsovägledarutbildningen är 2 år. Jo jag kan läsa basmedicin senare men jag hade velat hinna läsa 30 hp tills mars för då kan jag få bli diplomerad inom Kraniosakral i så fall.



Jag kan läsa ämnena som finns inom sjuksköterskeutbildningen men syon sa att de platser som finns är fulla i luleå pga av att sjuksköterskeub. är full. Så i sånnt fall måste jag läsa dem på distans. Men då måste jag kolla med mina lärare i K.S om det går bra att gå den vägen. För i sånna fall kan jag läsa via Umeå uni. och det är ju betydligt smidigare att resa dit än till kristianstad... Fan! Jag behöver en vecka till på mig.

2011-04-13 @ 18:58:38
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0