Magsjuka

Vi har drabbats av magsjuka i familjen. Eller.. Givetvis så har sambon klarat sig, men jag och Ralf har verkligen inte klarat oss. Otrevligt som tusan.
Jag mår bättre nu och har inte kräks sen igår, jag har lyckats få i mig lite mat och mår förhållandevis bra. Men Ralf och andra sidan mår pyton. Han äter dåligt och kräks upp typ allt han stoppar i sig.

Vi har nu 3 ikea-påsar fulla med tvätt som inte luktar blomma, en nerkräkt säng och en ledsen kille som precis somnade för tredje gången idag.

Vad gör man med sängen liksom?
*Suck* Vi har strött salt på den blöta fläcken, och jag vet att bikarbonat är bra, men det har vi inte hemma. Försvinner lukten eller är det kört?

Det var ju givetvis bara Ralfs säng som var förberedd för kräks.. Ointerligent, jag vet. Men nu har vi lärt oss av våra misstag.

Kom gärna med tips till en trött och sliten mor om hur man får bort kräkslukten från resårbotten.


Kommentarer
Postat av: snavade in..

Vinäger lr om det var ätika man skulle blanda ut m vatten och sen spraya på "stink" fläken... iof kommer sängen ett tag lukta vinäger lr ätika men öppna ett fönster så vädras det fort bort...

Jag brukar blanda i ajax lr nå annat för att få en bättre lukt men jag är rätt säker att det var ätika, anv det i en skinsoffa som katten jäkelnhade kissat i..

2011-01-03 @ 22:52:30
Postat av: Liv

Ok, bra tips!

Men ättikalukten försvinner efter ett tag då?

2011-01-04 @ 15:32:47
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0