Plugg

Jag sitter och kollar igenom mina papper inför min utbildning som jag hoppat på. Den är verkligen jätte spännande och jag är väldigt nyfiken och förväntansfull inför den. Men jag är även otroligt nervös och får ständigt tankar som "vad fan har jag gett mig in på!?"

Jag ska blandannat läsa Anatomi, Basmedicin, Fasciala Länken och Psykologisk marknadsföring + en rad olika fördjupningskurser i det ena och det andra, praktik och givetvis tentor på rubbet + en massa andra saker.

Mit läshuvud säger "Det där är ju för fan omöjligt att klara av" Men min envishet säger "klart som fan att jag ska klara det, jag är ju fan inte dum". Vi får helt enkelt se hur det går. Förhoppningsvis så går det som smort, men jag gissar att jag kommer bli gråhårig, gråta mer än vanligt, känna mig värdelös och vara nära att ge upp både en och två gånger.

Men just nu känner jag att jag vill klara det, och det är väl den tanken jag får försöka hålla fast vid när allt känns åt skogen. För jag vill kunna detta, jag vill starta eget en dag, jag vill ha ett välbetalt jobb, jag vill känna mig... professionell på något. Kanske låter konstigt i vissas öron. Men sånn är jag, jag vill känna att jag är bra på något. Jag tror att det är det som driver mig till att plugga så mycket. Jag vill helt enkelt kunna mer än Ayurvedan. Även om jag kan tycka att det inte är något "bara", men tyvärr så är det ju så att svenskarna inte är helt redo för det ännu, och då kan det vara bra att göra något annat också. Dessutom är det sjulkigt intressant!

Och By the way Jag kommer behöva 10 st klienter som ska få 5 behandlingar vardera. Så ni vet om någon råkar känna sig sugen så hör av er. Men det är ju inte än på ett tag.

Det ska bli ett spännande år.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Du kommer klara det! Ge dig bara fan på det så kommer det att gå som smort :) puss!

2011-01-12 @ 13:41:49
Postat av: Liv

Tack Johanna. Jag får väl ringa och gråta till dig när jag känner att livet är hopplöst så får du mig säkert på bättre tankar. Du är ju bra på sånt :)

Puss

2011-01-12 @ 16:02:43
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0