Dag 1 i skolan

Första dagen på  min nya utbildning, som jag hoppat på, har gått jätte bra. Första dagen på mina kommande 4 år (!).
Otroligt intressant och spännande. Men jag kan just nu inte förstå hur jag ska kunna lära mig all denna anatomi, fysiologi, kvantfysiologi, termer, och sen även kunna känna olika tyckutjämningar i de olika hjärnhinnerna.. också vidare.

Min hjärna är fullkommligt fullmatad av information och jag känner mig matt, det går runt runt i huvudet på mig. Just nu känns det som att vi har disikerat hjärnan och nervsystemet helt och hållet men samtidigt vet jag att vi inte har gått igenom hälften ens.

Jag kan säga som så: Jag har nog faktsikt aldrig lärt mig så mycket på en och samma dag. På riktigt. Men att jag lärde mig den mesta av anatomin som vi skulle kunna kan jag skatta mig lycklig. NU förstår jag varför de ville att vi skulle kunna just DET.

OCH TACK MAMMA för världens bästa julklapp; "The Atlas Of Human Anatomy" Jag har haft SÅÅÅÅ mycket nytta av den idag!



Tydligen ska jag kunna ge behandlingar redan på Måndag. Min lärare sa "ni kanske inte kommer  förstå helt och hållet vad ni gör, men ni kommer att se resultatet" - Haha, okej.. bara man inte kan göra någon värre :) Försökskaniner får gärna höra av sig :)


Nu ska jag dricka en folköl, försöka koppla bort allt och sen gå och sova.

Jag hoppas att ni har haft en lika bra dag som jag :)


Kommentarer
Postat av: Cecilia Lundberg

Det kommer att gå superbra för dig i skolan, det man är intresserad av är lätt att lära! Anatomin tyckte jag var roligast, men det är en hel del svåra ord - men man hittar sitt sätt för att memorera de :-) Lycka till!!

2011-03-25 @ 07:22:46
Postat av: Liv

Tack Cecilia!

Jo anatomin är galet intressant, men latinen är jätte svår tycker jag. Och det finns ju helt klart mer än man tror i våra kroppar :)

2011-03-26 @ 22:02:22
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0