Den Svenska baksidan

Det är helt vansinnigt vad jag känner mig förskonad just nu.

Jag sitter och kollar på "den hemliga miljonären" och jag såg i stort sett programmet som gick förra veckan också. Trots att jag vet att det finns människor som bor i missär och som är hemlösa, så blir jag alldeles chockad av att se programmen. Lever människor verkligen så här i sverige?

Det ofattbara i min värld är även att det finns människor, som bor hemlösa, som inte ens har alkohol- eller drog-problem. Hur blir det så fel? jag fattar verkligen inte.

Jag har verkligen inte haft det lätt hela tiden och jag har varit med om fruktansvärda saker ibland, men det har ändå ordnat sig tillslut, kanske för att jag själv gett mig fan på att bearbeta och reda ut saker för att jag själv vill må bra, men även för att jag haft lyckan att växa upp i en familj som gett mig en stadig grund.

När jag ser hur sveriges "baksida" ser ut så inser jag (igen) hur lyckligt lottad jag är.
Och hur rent det är i vår hyfsat ostädade lägenhet.

Ta hand om er.






Kommentarer
Postat av: Cecilia Lundberg

Ja, ibland behöver man bli påmind om hur bra man har det! En bitchslap varje gång man gnäller skulle man ha egentligen... Det är synd om många människor på vår jord.. Kramar!!

2011-03-02 @ 08:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0