Det är sånt här som får mig att gråta (och avsky människors äckliga val)

Människor gör ibland äckliga val, vidriga val, allt för status. Jag pratar nu om Päls-handeln.

Sen sitter människorna och försvarar sig genom att säga "ja men, jag behövde faktsikt köpa detta" Eller "ja men, det tar inte slut bara för att jag inte köper det". Och nej, jag kan nog hålla med om att päls-handeln inte kommer förändras bara genom att en person väljer att inte köpa en pälskappa, MEN allt börjar på ETT. Det måste börja med en människa som säger "nej, det här accepterar jag inte" för att det sen ska kunna bli två, tre, 10, 500, 70.000 personer.

I mina ögon är det helt absurt att människor väljer att acceptera detta.

Hur kan man hålla ryggen rak och säga att det är helt ok?
"Pälsen blir ju mycket vackrare och burrigare"

Titta på filmen

Skriv sedan under namnlistan om du har ett hjärta.

Nej, det är inte försvarsbart!




Kommentarer
Postat av: jeanette lampinen

Har inte ens kunnat titta på filmen, vet att den skulle röstas in på min näthinna permanent, och så skulle jag aldrig kunna tänka på annat. Men bara att veta vad den handlar om gör mig helt paralyserad. Förstår inte heller hur man som tänkande människa kan fortsätta köpa päls! Eller varför man nånsin gjort det, det finns fejjan. Som ser riktig ut dessutom, om man nu absolut måste ha det! Sjukt är det.

2011-03-17 @ 18:21:56
Postat av: Liv

Det gör du kanske rätt i. Jag började gråta när jag såg filmen och man glömmer det inte. Den är fruktansvärd.



2011-03-20 @ 19:50:34
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0