Det ekar snart i kylen

Jag önskar verkligen att jag hade något intressant att skriva om, men det är som att min hjärna har satt stopp för tillfället. Det enda som snurrar runt i min hjärna är Plugg och träning. Sorry för det.

Jag kan däremot ta och klaga av mig lite. (ännu lite mer ointressant läsning för er, sorry igen)
Jag har fortfarande inte fått mina pengar denna månad, och för er som hänger med så är det på min inkomst vi lever just nu, så nu i morse tog äggen, kaffet, brödet och mjölken slut. Havregryn, ost, tartex, veg.produkter, kött-produkter och en massa grönsaker tog slut här om dagen. Så nu har vi avokado, vitkål, keso, smör, ruccula, spenat, broccoli, lök och rödbeta i kylen + en massa olika flaskor med ketchup och sånna prylar.

Jag vill inte ta ut från sparkontot, känns liksom onödigt då pengarna är på väg. Så tack och lov kommer mamma hem idag så jag kan nog få mig lite pengar av henne att handla för. Det hade blivit tungt annars. Jag menar, vad äter man till frukost, lunch och middag av de råvarorna?
Och hur länge hade de räckt?.. 2 dagar?

Samtidigt så blir jag så sur på mig själv över att jag klagar då vi faktiskt inte svälter, vi mår inte ens särskillt dåligt över det, och så finns det människor i världen som hade kunnat hugga av sina armar för att få ha det som oss.
Usch för mig.

Men en sak har jag faktsikt insett, jag tycker inte att det är så jobbigt att inte ha allt hemma. Jag är inte så brydd i vad jag äter längre. Det jobbiga är väl egentligen bara att jag är smått beroende av kaffe, men samtidigt så kan jag nog ta mig en kopp te i stället om jag nu inte har kaffe hemma..

Jaja, jag är bekväm av mig och ska inte göra en utmaning av att försöka leva på dessa råvaror så länge jag kan utan denna gång ska jag faktiskt handla, och fylla upp kylen.

Men en dag så ska jag och Robin göra en tävling i vem som kan leva på minst pengar för en vecka.. eller två. Det ska bli spännande:)
Då kommer man nog börja tänka på annat än kaffe.



Kommentarer
Postat av: Cecilia Lundberg

Det är så konstigt att när man tycker att det är tomt i kylen så kan man äta många dagar till, med hjälp av fantasin! Som du skriver; dricka te istället för kaffe - men jag tror att man vänjer sig med att äta en viss sorts mat till tex frukost, och när inte den maten finns hemma så blir man lite ställd. Kramar!

2011-03-14 @ 08:34:32
Postat av: Liv

Jo är är sant. :D Kram

2011-03-14 @ 11:00:47
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0