Kanske tänka själv?

Folk litar blint på Allt som svenska sjukvården säger. Utan att försöka använda sig av sin egen hjärna så gick miljoner av människor på att de var, i princip, tvugna att ta vaccination mot svininfluensan som härjade furra vintern. "man kan dö!". Pga att gravida kvinnor (och män) har gått med på att spruta in skiten i sig och sina små barn så har ca 900 bebisar och barn fått biverkningen Narkolepsi.

Narkolepsi är livslångt. Trevligt.

Ibalnd tänker jag att det kanske finns en anledning till varför det heter "Sjuk-vården" och inte "Frisk-vården" eller "Hälso-vården". Själv pysslar jag med friskvård och hälsovård, och det finns ingen som blivit dålig av det. (Och folk kallar DET för hockus pockus.. det som är naturligt och kroppsligt! Jag undrar när synen började förändras.)

Givetvis så säger jag inte att allt i sjukvården är dåligt. Det hoppas jag att ni alla förstår. Men det finns saker som helt enkelt skulle behöva ett lyft. Det skulle behövas lite mer sunt förnuft och lite mer helhetssyn, en drastsik förminskning av gift och en större lära av naturens resurser.

Det finns inget vattendrag som mår bra av gift, varför skulle vi göra det då? Vi består ju av 55-78% vatten.
Djuren börjar producera konstiga hormoner som gör dem tvåkönade och fertila om de får i sig för mycket gift. Vad är det som säger att inte vi reagerar på samma sätt? Hela Jorden blir dåligt syresatt av för mycket gift, och om jag inte minns fel så blir vi det med. Givetvis så är det så att ju mer gift vi stoppar i våra kroppar desto fler "men" får vi.

För mig var det helt ofattbart när kommuner och landsting gick ut med att alla skulle ta influensa-vaccinet. Och sen att människor blint går på det gör exakt som de säger är skrämmande. Det är ett bevis att sveriges regering i stort sätt skulle kunna tuta i människor vad som helst.

Riktigt fult gjort var det dessutom att de gick ut och sa att man skulle göra det för andras skull. Snacka om att leka med människor samvete. Fult och oansvarigt.

Att människor som redan tidigare har ett handikapp eller sjukdom förstår jag om de vill vara lite extra försiktiga. Men i övrigt så har jag svårt att förstå hur tankegångarna gick. Börja tänk logiskt gott folk :)

Jag är så otroligt nöjd över att jag använde min egen hjärna och inte tog vaccinet.

Ta nu för guds skull inte illa vid er om ni tog vaccinet. Jag menar inte att klanka ner på Er.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Gäller inte bara Svea. På mitt jobb ville de att vi skulle vaccinera oss för att "skydda" barnen och föregå med "gott exempel"... Vi var till och med tvungna att skriva under ett informationsformulär med information om hur bra vaccinet är och hur farlig influensan var... Ingen av oss kollegor vaccinerade oss... Noll personer vuxna el. barn insjuknade... Varje år dör människor av "vanlig" influensa... vilka dör? Gamla, lungsjuka individer med nedsatt immunsystem... Friska människor blir sjuka en vecka eller två och det gäller för alla "svininfluensor"... Min svåger blev sjuk dvs starkt förkyld med feber någon dag sen fit for fight som vanligt...

Sverige är som sagt det enda land jag vet där jag titulerar mig som sjukgymnast på alla andra ställen är jag physioterapeut... gissa vilket som klingar bättre i mina öron?!

2011-03-29 @ 19:31:15
Postat av: Karolina

Mitt namn försvann visst...

2011-03-29 @ 19:32:16
Postat av: Liv

Ja vist är det sorgligt. men kan bara hoppas att människor lär av sina misstag. Det låter inte alls kul att bli tvingad att göra så på sin arbetsplats. Usch.



Jag tror att jag kan lista ut vad som klingar bättre, ja:)

2011-03-29 @ 20:26:32
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Den nakna coachen

Bra inlägg!



Vi människor måste börja tänka och börja ta eget ansvar. Att lita på Media som i detta sammanhang spädde på rädslorna kring influensan är dessvärre inte att lita på. De har ett eget syfte och det är inte detsamma som att bidra med kunskap och sanning.



Skandal!



Må bäst!

Kram

Linda

2011-03-30 @ 08:27:59
URL: http://www.naknacoachen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0