Det där speciella me vänskap ♥

Att älska sina vänner för de som de är, är i min värld att älska sina vänner med de olikheter och personliga egenskaper som de har. Att våga erkänna för sig själv att den här människan inte tycker som jag, eller är inte intresserad av det som jag är intresserad just här, men hon har andra fantastiska egenskaper som jag vill ha i en vän. Det är okej att inte tycka lika.

Vad får man ut av sina vänner om alla ska vara likadana och framför allt likadan som dig själv? Om du vill ha en vän som är likadan som du så kan du ju lika gärna sitta framför spegeln och samtala.

Alla har vi våra sidor, bra, dåliga, besvärliga, känsliga och det borde väl vara helt okej att vi är olika. Äkta vänskap hos mig handlar om att respektera och acceptera den andra individens känslor och tycke. Och är inte det det finaste - Att bli respekterad och omtyckt trots att man är den man är.

Att förneka att sina vänner har andra intressen eller åsikter än man själv har är att förminska den personen. Trycka ner och gömma, precis det som gör henne/honom unik och precis som h*n själv ska vara, och mår bra i. Vad är det som är farligt med att gilla olika saker?

Det kanske ibland är lite besvärligt att tycka olika, men det är ju å andra sidan mycket mer intressant och spännande så + att man kan få väligt bra tips och tankeställare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0