Det positiva i det hemska

En sak som är helt fantastisk mitt i eländet är att Jag och vår familj blir påmind om hur underbara människor vi har omringat oss av. Människor hör av sig, pratar, lyssnar, finns till. Alla erbjuder det de kan, på det sättet som det är kapabla till. Från att erbjuda sig att finnas till dygnet runt "ring när du behöver, jag kommer mitt i natten om du så vill", till att erbjuda stora summor pengar "blir det någon sån där super dyr operation så kontakta mig då".

Det är helt otroligt hur människor blir samarbetsvilliga och benägna till att hjälpa. Fantastiskt. Som en myrstack, alla drar sitt strå, alla har sin uppgift. Alla är viktiga.

Sen att släkt och vänner kommer upp från södra Sverige och att vi nu mera träffas tre gånger i veckan är även det en bra sak som kommit upp ur det hemska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0