Flexibelt sinne ger ro

Jag känner mig så himmla fri. Fri som människa. Jag insåg det för några veckor sedan, men nu känner jag det ännu starkare. Jag blir påmind av små saker i vardagen. Det handlar om att ha en flexibel inställning. Jag känner på riktigt att allt inte måste vara på ett vist sätt, det blir bra ändå. Vad spelar det för roll?

En del människor har missförstått min inställning till saker och ting. Sorry för det.  När jag ibland säger att "det inte spelar någon roll" tar de nämligen det som något negativt - som att jag är obrydd. Men faktum är att jag inte är obrydd, utan jag har bara en stark tillit till att det blir bra ändå.

Att ha flexiblet sinne gör att jag känner mig så otroligt fri, det är skönt. Alla måsten blir inte till måsten. Alla krav blir till annat än krav. Och just när jag faktiskt innifrån hjärtat känner att "det blir som det blir, och det blir säkert bra så" så får jag en helt annan lust att ta i tu med saker och ting. Allt går enkelt och allt går bra, just för att jag har lust.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Ett till bra inlägg!! =) Ja men det ska jag lägga på minnet. För mitt sinne i Indien var något helt annat än när jag kom hem =)

Jag måste hitta tillbaka till Indien-fanny tänket!

2011-05-19 @ 17:39:36
URL: http://fruktflugan.blogg.se/
Postat av: Liv

Det spelar ingen roll hur man har det, utan hur man tar det. :) Det kan man lägga på minnet.

2011-05-20 @ 19:43:10
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0